Raggningsförsök

Igår på en pub i Platanias hade jag och Camilla beställt in drinkar. Camilla skulle bara fara och ringa ett samtal och jag fick alltså sitta själv vid bordet. Men det blev inte särskilt länge det eftersom 2 småpojkar kommer in som såg ut att vara ca 17 år gamla. Jag såg att de satt och kollade på mig, men jag försökte ignorera. Tillsist så säger ena killen "how are you doing" eller nåt sånt, jag svarar på svenska eftersom jag förstår att de är skandinavier, jag var ju inte sådär värst taggad på att fortsätta snacka med dem.

Killen försöker då imponera och utbrister "Jag är en stygg pojke", vilket jag inte annat än kunde skratta åt. Han fortsätter med "Du är ganska snygg du", och sen säger han och tar snabbt på mitt lår "du är sådär smutsigt sexig". (jag hade på mig mina jeans med hål)

Jag vet inte, men jag har aldrig i hela mitt liv känt mig så gammal som igår, haha men fick mig ett gott skratt i vart fall.

Hiss eller Diss?

Knossos

Shit vad kul det var på Knossos igår. Hade en norsk-svensk buss, så var så nice att få prata sitt egna språk (inge illa menat mot Danskar..men det är lättare att ha norsk-svensk buss såklart) Det blev mycket mer avslappnat och jag slapp tänka "kan jag säga så för att de ska förstå"

Slänger in en bild som Pernilla tog på Knossos. Jag bad henne ta lite foto, och vad tar hon då bild på? Jo Tronsalen. Var typ den enda bilden hon förövrigt tog

Lämnade för första gången här ut frågeformulär till gästerna. Sötaste kommentaren som gjorde min dag "utan din kunskap och engagemang hade jag inte rekomenderat Knossos men nu kan jag göra det".

För att summera gårdagens utflykt så säger jag bara "shit vad jag kommer sakna detta jobb, jag stormtrivdes igår och det var LÄTT en av de bästa utflykterna jag hållt i här på Kreta so far.

Kvällen avslutades med middag med Kristina och utgång med Camilla. Det var riktigt kul igår, blev mycket dans, några drinks och en liten för stark Red-Bull Vodka som jag själv blandat ihop (Optimistisk javisst). Vi var överallt och ingenstans. Jag avslutade även kvällen/morgonen med ett dopp i havet (skönt men blev lite kallt efter ett tag)

Jag gick på stranden en sväng, men jag var så stressad (why? är frågan) och kunde inte slappna av och ligga kvar, hade tänkt dra och shoppa i Chania men så lyckas jag spärra min Pin-kod. Detta måste låsas upp, och hur det går till skall jag försöka finna ut. Jag orkar inte detta, är nog trött som jag är idag.

Nu skall power-nappas, sov typ max 4 h inatt om ens det.

Sen gymmet

Ha det fint :)

Midsommarafton

Hade en riktigt bra dag igår, jobbade dock som vanligt och glömde till och med säga "Glad Midsommar" till gästerna, det var Charlotte som är Norsk som fick stå för den delen haha. Det blir så efter ca 1 1/2 år utomlands, man missar de stora högtiderna som: Påsk, Jul, Nyår, 1:a maj och midsommarafton. Visst firas det utomlands också, men det blir inte alls samma sak som därhemma.

Förra året var jag ju på Rhodos, men kan inte minnas vad vi gjorde. Vi åt säkert middag och myste (eller gjorde vi?) men kan inte komma ihåg om vi gjorde nåt speciellt.

Igår så var vi ivartfall bjudna till Fritidsresor och deras midsommarfest. Det var riktigt trevligt, vi grillade souvlaki (kyckling grillspett) och åt potatissallad och tsatsiki, shit det var gott alltså :)

Det var en massa folk från Fritte såklart, Kaffestugan, Hellas Bike och så oss såklart. Kul att snacka med lite andra folk också, som man möter på flygplatsen och lite varstans dagligen men inte hinner prata med i vanliga fall :) Kvällen bjöd också på massa Rosévin & dans runt provisoriskmidsommarstång = en stolpe.

Jag & Kristina på Frittes tak

Cristine och Ramona, vi kom först av alla (så därför ser det folktomt ut..men sen strömmade det in folk)

Nån Random kille, Fritte guide (finsk) och söta Malin från Kaffestugan.

Gissa vad jag ska göra just nu: Skall läsa Tara damtiding som jag snodde från ett hotell (haha den är bättre än vad man kan tro)

Gymmet

Idag tog jag mig finally till gymmet. Kan ju säga att det var lugnt på tiden. Det var svettigt och jobbigt, men samtidigt så jäkla skönt att få svettas av en bra andledning och inte bara för att det är + 40 grader haha :)

Detta skall jag fortsätta med, tänkte köpa 1-månads kort på gymmet och fara dit så fort jag får tid över. Det enda dumma är deras öppentider. De är typ öppet från 9-13 och sen från 15.30-19.30 (ungefär dem tider som vi jobbar) men passar utmärkt de dagar jag har kvällsflygis som idag exempelvis.

Så nu skall jag ta en snabb dusch, hoppa in i min transferuniform och kasta i min lite köttfärsås och spagetti (som är typ det enda jag lagar bortsett från tonfiskgryta..som ja förövrigt är sjukt less på)

Ha en trevlig kväll

Kram på er// Mia

Home sweet home

Snart kommer jag hjeem, till lilla Arvidsjaur.
Fick nämligen besked idag om att jag åker hem redan 23 juli. Detta på grund av att jag tar semester sista veckan i juli istället för 8 juli som skulle vara totalt meningslöst.
Det känns fruktansvärt rätt att åka hem. Jag har haft 3 fantastiska säsonger, där jag lärt mig otroligt mycket, lärt känna sjukt söta människor (vissa som jag hoppas ha kvar resten av livet), fått se och uppleva mer än vad vissa människor inte ens gjort på ett helt liv, samt träffa ALLA slags människor, haha.

Jag är så himla glad att jag tog detta jobb, men nu känns det bra att ska åka hem snart. Få träffa familj & vänner samt börja leva ett normalt liv, börja plugga och skaffa egen lägenhet!

Så alltså om 1 månad kommer jag hem, Offatbart men underbart! :)

snart får jag se mammsi och bror min :) + alla andra därhemma förstås!

Tack gumman för besöket :)

Hade det jättekul, minns inte sist då vi spenderat så mycket tid tillsammans.
Vi åt en massa god mat, drack lite viiin, solade, shoppade och solade igen..eller ja pernilla solade KONSTANT, haha typ 8 h i sträck ("det är ju inte så roligt att ligga inne" och det är ju sant)

Trodde aldrig att du skulle komma, men är som sagt väldigt glad över att du vart här.

Du betyder så mycket för mig :)

Igår tog bror studenten

Är verkligen stolt över dig.
Tänk att du blitt så stor, har som svårt att förstå det!
Känns som att det var nyss jag tog studenten, eller inte..har ju hunnit med sjukt mycket sen dess.

Idag bestämde jag mig om framtiden, och att jag kommer hem i slutet av juli/början av augusti. Känns väldigt rätt faktiskt, det känns som att det är dags att dra sig hemåt. Jag älskar detta jobb för det mesta, men jag längtar hem och nu är det ju 3:e säsongen så jag har känt ganska länge att nu är det dags. Men visst är jag lite rädd jag ångrar mig, men går ju inte tänka så heller..Isånafall kan jag alltid testa att söka tillbaka som guide.

Det jag ska försöka göra är att ändå åka utomlands regelbundet.

Puss&Klem

Ridningen

Fick rida snälla Tchoco! Och duktig var han också. På minisafarin som vi var på, så red vi 4 h. Runt Kournas lake, greklands djupaste och Kretas enda sjö. Sen red vi också på stranden och massa små grusvägar. Bäst var att galoppera på stranden, shit vad man känner sig fri =)

Fick veta idag att jag får finbesök av Pernilla på fredag, hon hade fyndat en flygbiljett för bara 599 kr t/r rena fyndet. Och hon ska resa med oss Ving också. Synd jag inte har flygplats på fredag, men ska försöka byta mig till så jag får de. Så jag står med transferbretten i högsta hugg ;)

Nu ska jag städa i köket lite, och sen service!!

Uppe med tuppen

Väckarklockan stod ställd på 05.45 men steg upp nu 05.56. (man måste få snooza lite)
Att jag är uppe så tidigt beror på att idag vankas ridning på strand och i landskap :)
Kommer nå bli riktigt kul!!

Nää nu ska jag skynda mig, lite bilder kommer sen :)