Midsommarafton

Hade en riktigt bra dag igår, jobbade dock som vanligt och glömde till och med säga "Glad Midsommar" till gästerna, det var Charlotte som är Norsk som fick stå för den delen haha. Det blir så efter ca 1 1/2 år utomlands, man missar de stora högtiderna som: Påsk, Jul, Nyår, 1:a maj och midsommarafton. Visst firas det utomlands också, men det blir inte alls samma sak som därhemma.

Förra året var jag ju på Rhodos, men kan inte minnas vad vi gjorde. Vi åt säkert middag och myste (eller gjorde vi?) men kan inte komma ihåg om vi gjorde nåt speciellt.

Igår så var vi ivartfall bjudna till Fritidsresor och deras midsommarfest. Det var riktigt trevligt, vi grillade souvlaki (kyckling grillspett) och åt potatissallad och tsatsiki, shit det var gott alltså :)

Det var en massa folk från Fritte såklart, Kaffestugan, Hellas Bike och så oss såklart. Kul att snacka med lite andra folk också, som man möter på flygplatsen och lite varstans dagligen men inte hinner prata med i vanliga fall :) Kvällen bjöd också på massa Rosévin & dans runt provisoriskmidsommarstång = en stolpe.


Jag & Kristina på Frittes tak


Cristine och Ramona, vi kom först av alla (så därför ser det folktomt ut..men sen strömmade det in folk)


Nån Random kille, Fritte guide (finsk) och söta Malin från Kaffestugan.

Gissa vad jag ska göra just nu: Skall läsa Tara damtiding som jag snodde från ett hotell (haha den är bättre än vad man kan tro)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback