Godis viktigare än mjölk

Två småkillar är och handlar mat åt mamma & pappa på Konsum.

Den äldre av dem slänger fram en hög med småkronor.
Kassörskan får lite problem att se hur mkt pengar som fattas (hon verkar inte ha alla hemma)
- De fattas lite pengar..Ni får lämna tillbaka något
Pojken lyder och tar fram ett mjölkpaket och ger till kassörskan
- Ska kolla om det räcker säger kassörskan och tittar klurigt på småkronorna som verkar riktigt jobbiga att räkna, "nej ni måste lämna tillbaka mer" säger hon efter sisådär fem minuter.
Pojken kollar på sakerna som ligger på rullbandet och tar påsen med mjöl.
-Ja nu är det okej säger kassörskan
Kvar har pojkarna enbart godis, och får gå hem till mamma & pappa utan att ha gjort de de blivit tillsagda att köpa och skämmas. Men de har ju godis så att det räcker och blir över iaf. :)

Idag har jag vart i Jönköping o shoppat, blev int så mkt endast 1 handväska från Gina, hur fin som helst. Och billig, blev endast 119 kr (pga jag fick 30 kr rabatt och att ja hade fått presentkort på 150 av peter på jul)

Ska kanske på gymmet en sväng nu, sen får jag se om jag ids gå ut ir om jag ligger o slappar hemma!

pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback