Idag var det kanelbullens dag

Så jag åt en daimstrut istället haha :)
Nää men det var för att bullarna var slut, alla ville väll "fira" bullens dag haha!

Detta utspelade sig på Hemköp idag
- Oj cocktailtomater, det är ju faktiskt gått..säger en gråhårig gubbe med stora gammeldags glasögon
- Jå det är de..och billiga med, säger jag som är trevlig som vanligt!
- Är du från Norrland? frågar gubben
- Jå hörde du det, jag har ju inte alls nån bred dialekt!
- Vart är du från? undrar han nyfiket
-Arvidsjaur
- Där har jag vart, jag var chef på Guldfynd och reste mycket, säger han och tar tag i mig i Armen.
- Jaha , vad kul! säger jag lite impad faktiskt fast lite obekväm med att han håller armen på mig och försöker maka mig ifrån så han släpper
- Där fanns en Gustavsson som ägde hela Arvidsjaur, säger han och tar ett nytt grepp
- Jaha..vem är det?
- Ja han ägde hela Arvidsjaur
- okeeej, han är ganska gammal va?
- Ja det är han..han hade lådorna fyllda av smycken..En dag kom det en ung tjej och frågade efter en länk, Gustavsson stack ned handen i en låda och sa "Här"
- ööhhh..okej..han hade bra koll på grejjerna. Nää nu ska jag vidare..du får ha det så bra! och börjar inse att vad är detta för man? En med livlig fantasi troligtvis
-Desamma, Desamma

Jaja men ett litet skratt fick man iallafall

pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback